woensdag 10 maart 2010

DRIE OP EEN RIJ


"Drie op een rij", zo heet deze foto.
Portretten fotograferen vind ik erg leuk, maar wel graag nét even anders.
Niet stijf naast elkaar, maar gestapeld bijvoorbeeld, of zoals hier in een langzaam zachter wordende rij. Het gezicht van Liesbeth is scherp. Zij vormt het focus van de foto. Paul wordt al zachter en Erik is helemaal zacht.
Toch nemen ze alledrie hun plek in, in de foto. De manier waarop ze staan, is ook symbolisch. Liesbeth voelt zich veilig en sterk met deze mannen achter zich.
Dit plaatje is me dierbaar. Niet in het minst omdat de mensen op de foto me stuk voor stuk dierbaar zijn, maar ook omdat dit een foto is uit de eerste reeks officiële portretten die ik maakte. De start van dit alles, zou je kunnen zeggen.
Dank aan de mensen die geduldig voor mijn camera staan, terwijl ik er veilig achter kruip en doe wat ik het liefst doe: vastleggen van al het moois in de wereld om ons heen.
Liefs en tot snel,
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten